Thursday, December 15, 2011

15 Disember 2011


Berusaha menjadi insan tabah..
menerima ketentuan-Nya seadanya..
kerana Dia lebih mengetahui apa yang terbaik..

Tiada lafaz yang mampu diucapkan..
hanya dengusan nafas dalam menjadi teman..
apa lagi yang boleh dilakukan untuk membuktikan
yang anda lebih tabah dari yang disangka..
Namun lumrah..
Sekuat mana anda, ada lemahnya..
kesedihan itu tak dapat disembunyikan..
walaupun dengan ketawa, walaupun dengan cerita yg berbeza.

Malam ini tidak seperti biasa..
dihiasi musik2 yang menemani kerja2..
Malam ini....sunyi lebih indah, sangat indah..
Aku berusaha untuk tidak mengalirkan air mata..
Tapi, andai itu yang dapat membuat aku menerima
hakikat sebenarnya..izinkan aku menangis..

"Selagi saya mampu, saya akan bertahan.."

No comments:

Post a Comment